יום רביעי, 14 בינואר 2015

פרק ה - לרקוד

ברגע של נחת מעבירים את שירת אימג'ן בכיכרות העולם. גל תודעתי מזעזע את ה-צ-עי-רים והצעירים ברוחם, אלו שמספיק בעניין שהצליחו לשמר עניין למרות החיים באמונה עם ובלי מושא. לא מזדעזע. עסוק בצרות של עצמי. עלי להתרכז לא  לתת למצב רוחי להשפיע על המצמוצים השבועיים. אני קולט את עוצמת הזעזוע של ההרס העצמי. אחרי תקופה ארוכה של תחושת שליטה מתחיל להרגיש את חוסר האונים משתלט. אני כותב כפי ששר האחרון במעגל שירה בטקס התה. הקלדתי נשמעת כנקישות המקל פעמוני המתכת. מסביבי נאלמים קולות המקיאים, מאבד את הקצב אבל לא את הרעיון שבלעדי תגווע האש, שאני נחוץ. התופעות: מעברים מהירים ותכופים מהתלהבות לאדישות, חולשה ובחילה. אלו מקשות על כתיבה וקריאה. לא מנסה לצפות בסרט או להתחבר לסדרה. חדשות ומוסיקה. קורא עשרה ספרים שונים במקביל, כל אחד מהם מתחיל לחנוק אחרי מספר פסקאות. כדי להשתחרר חייב להשליכו ממני. הדבר היחידי שמרים אותי הוא בהייה בערכי טכנולוגיה בוויקי: בן טיפוחים הוא עורך חופשי ומקור-פתוח של מגדיר יחסים ומערכת ניהול ידע. הדד-ליין חסר המשמעות מכתיב מתי נגמרה המלחמה. מובס, שולח את המלל לאילה, לא יכול להחליט יותר בין משפטים פחות גרועים. שתצייר.
נסחף לפייס מקבל הערה ותגובה על הרשומה. ככל שהקיבעונות מתמידים הופכת דמותי לקומית מבחוץ. אני שומע קולות. כשהגל חיובי מזדקף, ומכריח עצמי לנוע, לרקוד, לחפור עדש..עדש..
הבחירות מאפשרות לכווץ רגש שנאה כך שאפילו חיבה תחרחר מדון. אני רוצה שמיזוג מותגי ז'בוטינסקי וכצנלסון למחנה הציוני ינצח. כמה שחתונתם נלעגת אני חייב להיפטר ממנו. חייב פנים חדשות. לא רוצה לראות את פרצופו המתייסר-עבורי של ביבי על המסך שלי. אחחחחח...אם לא הייתי מעריץ אותו כל כך על מיומנותו. איך הוא הביא את התמונות של המנפנף בשורה הראשונה. אפשר לדמיין איך יועציו מפוחדים שהנה עוד ראש ממשלה שמרן שעשה טעות וקרא לבחירות מוקדם מדי והנה הוא, כעוף החול פועל מהבטן ומצייץ מפריז. הגעתי לקטע ב"צל עולם"/ כשנודע שהמועמד שמריצה חברת הייעוץ הפוליטי מואשם כאחראי לשפיכות דמים במהומות בבוליביה. תורסטיין איזה שם נפלא וונדרסלייס שולח מקינשאסה, קונגו, מכתב נוזף לנציגו בלה פאס,בוליביה:"קודם כל תפסיק עם ההיסטריה!!אני צריך להזכיר לך שוב לשמור על קור רוח במצבי משבר? אסור לך להפגין בהלה ליד המועמד ואנשיו, אתה מבין?! הם חייבים להאמין שצפינו מראש את כל התסריטים. זה המקצוע המזוין שלנו; יותר מכל דבר אחר אנחנו האנשים ששום דבר לא מפתיע אותם!" ((שם. 198) מילים כדורבנות. אשכרה, התעודדתי.

ציפיבוז'י מאחדים זרמים למגמה: המחנה הציוני. בבחירות המקדימות נשים עוקפות את הבטחת הייצוג. חוץ ממפלגת הפאסה והחרדים מורחב הגשר בין מתמודדות וקהל הבוחרים והבוחרות.  ממשק חכם וחיבור הרשת לנייד תופר את השסע בין המרחב הפרטי לציבורי. מיתוס מוגבלות כוח האישה להחלטות מעשיות ברובד הביתי מתנפץ, ממוחזר ונטמן באדמה לשמש כזבל היסטורי. הם מ-טור-ג-טים. 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה