יום שני, 23 במרץ 2015

פרק י”ח - גבעת הקפיטול



האפס שבי התמלא כשביבי נכנס לשאון מחיאות הכפיים. תחושת שערה נעמדת באשכי זין הלאום  שמורה למכבי ת”א ביורוליג, פרס נובל, סרט של הדודנים גולן, עליית מפלס הכנרת וכיו”ב. מופע מושלם. הרים אותי ואותם שוב ושוב ממושבנו. אני מת עליך אבא ביבי אתה באמת כל מה שאשתך אומרת לך.אם הייתי הבן שלך יש מצב שהייתי לקבל פטור מתסביך אדיפוס, להרוג את אמא ולאהוב אותך. שחקני המשנה: אלי ויזל בתפקיד מרדכי היהודי מגן היהודים שתמך בתחבולה ליצירת באזז כה מוצלח נגד האחשוורושים, ננסי פאלוסי, מנהיגת המיעוט הדמוקראטי לקחה על עצמה את תפקיד האישה ההיסטרית, הבכיינית, שלא שולטת בתגובותיה הרגשיות. אשתו הישראלית של שלדון אידלסון השמיטה ארנקה מהיציע, מחווה פרוידיאנית, מהתלה נצחית. מוכתר כראש השחץ של הימין השמרני-רפובליקאי, של החשיבה הקפיטליסטית החזירית העולמית, ביבי בשל לחזור הביתה ולהפסיד בבחירות המקומיות. לא לדאוג לו וגם לו לנו.
שבוע עם לוויות ושבעות לא מוריד לי את הטון. בראשון, לאחר הלוויה בירקונים נזכרתי ששכחתי לקבל הוראות לוויה מההורים לעצמם. מסתבר שהם מאמינים בראש  וראשונה בחשיבות המקום. לאחר שסימנו חלקתם בבית קברות היפיפה הישן ברחובות, הפסיק לעניין אותם הפרטים הטכניים. כן רב שיגיד יזכור. תפקיד הרב הוא לאשש חילוניותם; להכיל אותם, יליד חבל הארץ הוי ארצי מולדתי ירושלים של זהב. קראתי מאמר מרתק שהעלתה מחדש ענת מטר, שהועלה בהקשר שאלת הצביעות המובנה שיש בראיה אדונית. חשבתי על נהייתי שמאלה עם השנים, שקצת מקבילה להתחרדלות של אנשי המחנה הלאומי,למשל של תלמידי הרב טאו שיצביעו עבור אלי ישי. משום מה, למשל, יש לי הרגשה שהצבעתי לרשימה המשותפת מרגיזה יהודים יותר. יש לכך שתי סיבות אפשריות: 1- שהצבעתי יותר קולנית 2- שההצבעה לאהובתי חנין זועבי סווגה בדרך לאוזן המקשיבה כגחמה, הבל פה. בשני בערב הלכתי לערב היכרות למתנדבים בתנועת ניצחון 2015. ככה עובדים! הסברים פשוטים: למי אנחנו פונים ? ל-X מנדטים מתלבטים ממרכז שמאלה שהתלבטותם עלולה להשאירם בבית. מה אנחנו עושים? מפיחים אנרגיה ותחושת דחיפות שחייבים לשנות. איך עושים זאת? פילוח מדויק, פונים למשוכנעים, לא מתעסקים עם ימניים, שימשיכו לישון, שיחליק על בננה בדרך לקלפי. זנחתי את גישתי המחבקת, מעכשיו ווידוא הריגה
בשלישי, סופסוף סרטי תעמולה ופגישה עם אורן ואילה  על התערוכה הקרבה. כמובן שאני מלחיץ את המערכת..הכצעקתה שאף לא אחד מעוניין במסיבה ברחובות חוץ ממני. לקחתי על עצמי את הפאב. קיבלנו אחלא מקום בקיר בין אופיר ואנטון הגדולים. אני סומך על שניהם שידאגו שבהמשך, כתיבתי תשתחרר ותתמקד כאחד. וכביבי, שהזקיף אהבתו בגבעת הקפיטול כך אוכל אני  לשלח שנאתי, בוזי וצפצופי בקיר וברשת.



פס-קול Reverse Psychology & Astrix & Hyperion - I Believe

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה